Bądź takim CZYTELNIKIEM, jakiego sam chciałbyś posiadać!

Pisząc owy post ironiczne zdania same cisnęły mi się na usta (chociaż w tym przypadku mogę powiedzieć, iż cisnęły się na klawiaturę), jednakże odpuściłam sobie pełne sarkazmu zdania, gdyż to co mam wam do przekazania nie jest bajką z morałem - nie ma za zadanie bawić i uczyć, ale pozostawić refleksję w głowach obecnych oraz przyszłych blogerów - początkujących jak i również tych zaawansowanych.

Rozczarowanie z wyników pracy ówczesnych bloggerów nie jest dzisiaj niczym zadziwiającym. Często wysiłek przy tworzeniu (nie tylko) postów zderza się z falą wszechobecnego i znienawidzonego przez twórców spamu, pozostawiając pytanie: Czy nasze starania mają jakikolwiek sens? Koniec końców i tak spotykamy się z odzewem typu Fajny post czy Ładne zdjęcia -  o reklamie swojej strony już nie wspominając. Z pewnością każdy z nas kiedykolwiek był stroną czynną w krążącym w blogosferze spamie, dlatego warto zadać sobie pytanie czy powszechne oburzenie jest tutaj na miejscu? Zamiast tego, możemy wytoczyć jedną, prostą ścieżkę do pożądanego przez nas triumfu.

Odwiedzając inne blogi, zachowujmy się dokładnie tak, jak chcielibyśmy aby zachował się randomowy czytelnik naszego bloga.  To właśnie takie zachowanie jest idealnym przykładem dobrego bloggera, a także niezawodnym sposobem na przyciągnięcie nowych, prawdziwych czytelników.










40 komentarzy:

  1. A to prawda, sama zauważyłam (nie ukrywając, robiłam kiedyś mały eksperyment), że jeśli wejdę na danego bloga i przeczytam post od deski do deski to autor tego bloga wchodzi i robi to samo, nie wspominając o takich "bloggerach", który wchodzą tylko na Twojego bloga aby dodać Cię na 5 minut do znajomych i napisać komentarz na odczepnego - to nie są blogerzy moim zdaniem :-) Muszę przyznać, że pierwszy raz mam styczność z tym aby ktoś poruszył ten temat na blogu, może wcześniej nie widziałam ale bardzo zainteresował mnie Twój wpis. Koniecznie idę zajrzeć w starsze posty :-) Pozdrawiam i miłego dnia ci życzę :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny narzutka. Kocham frędzle i ten kolor. No i fajne miejsce na zdjęcia :) Takie tajemnicze :D Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. W 100% sie zgadzam!
    Śliczne zdjecia:) bardzo podobaja ni sie szpilki :)

    By-Aleksandraa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy post. Ostatnio sama się zastanawiałam jaki sens ma spamowanie i reklamowanie swojego bloga, jak to wcale nie sprawi, że pojawi się więcej czytelników. Tak samo nie rozumiem osób które bawią się w follow4follow, moim zdaniem jeśli staramy się i pracujemy nad swoim blogiem to w końcu pojawią się prawdziwi czytelnicy :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Mądre słowa i zgadzam sie z Tobą, a zwłaszcza z tą końcówką, w której piszesz, że powinniśmy być takim czytelnikiem, jakiego sami chcielibyśmy mieć.

    Miałam jednak dziś nieprzyjemną sytuacje, a może nie tyle co nieprzyjemną, ale żałosną...

    Kliknęłam w posta kobiety, która pisała na podobny temat - nadzwyczaj mądrze. Nie tolerowała obs/obs ani kom/kom - wręcz tym gardziła. Wyraziłam więc swoje zdanie, które było bardzo podobne, bo mimo, że sztucznych obserwacji nie toleruje to komentarz za komentarz jeśli sensowny i na temat w niczym mi nie przeszkadza. Tak więc wyraziłam swoje zdanie... a później zostałam zasypana falą zapraszania do jej kolejnych postów, do obserwacji albo chociaż wpisania się na listę czytelniczą. Jezu! Jeślibym chciała - sama bym to zrobiła. A ona tylko o tym żeby ją polubić, śledzić, czytać...

    Nie wiem co myśleć, naprawdę. Byłam zszokowana, że dorosła kobieta, która tak mądrze pisze (znam jej bloga i większość wpisów) robi takie numery...

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze nigdy nie używałam spamu na kogoś blogu tj. nie pisałam "Super post, zapraszam". Zawsze czytam to co ktoś napisał i staram się do tego odnieść. Jednak często mimo tego spotykam się z spamem "Super zdjęcia", "Fajny post". To zależy tak naprawdę od ludzi. Niektórzy szczerze wszystko przeczytają a reszta oleje sprawe i liczy na same wejścia :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja również zgadzam się z tym, co napisałaś. Myślę, że w dzisiejszych czasach niektórym zależy tylko na tym, by być popularnym. Sama wchodząc na innego bloga czytam dokładnie wszystko co jest napisane. Pozdrawiam, buźka ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeżeli prowadzi się bloga dobrze to wkłada się w niego dużo serca, czasu i pracy, dlatego komentarze w stylu: 'fajny post' są demotywujące. Ja osobiście nie mam nic przeciwko temu, żeby dołączyć link do swojego bloga, bo sama tak robię, ale treść 'za wszystko się odwdzięczam' jest całkowicie zbędna, bo prawdziwemu blogerowi powinno zależeć na prawdziwych czytelnikach, a nie na ludziach, którzy dzięki obserwacji chcą nawiązać kolejną współpracę z firma, która produkuje dżemy truskawkowe. Także wszystko co napisałaś jest świętą racją i każdy bloger powinien to przeczytać!
    Pozdrawiam,
    sajecka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Nienawidzę, gdy ktoś w komentarzu napiszę mi "fajny post" a potem zacznie się reklamować, kiedy ja tyle pracy włożyłam w napisanie go. Wole żeby ludzie nie komentowali posta, jeśli mają napisać coś co w ogóle go nie dotyczy. Ja osobiście dodaje linki do mojego bloga i nie mam nic przeciwko temu, jeśli do linka dołączymy ciekawy komentarz. Chętnie odwiedzam blogi moich czytelników.
    Pozdrawiam Cię i zapraszam do mnie w wolnej chwili! Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja również się z Tobą zgadzam. Moim zdaniem treść komentarza pozostawionego przez autora pokazuje jego dojrzałość oraz stosunek do bloga (czytaj: czy prowadzi go z pasji czy też tylko goni za wszechobecnym 'fejmem'). Każdy chce, aby komentarz pozostawiony na jego blogu był odpowiedzią na to co napisał - refleksją ze strony czytelnika na temat podsunięty przez autora.

    https://roseaud.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Koniec końców jest bądź będzie taki iż za jakiś czas znów zaczną Ci pisać komentarze typu "hej może wspólna obs? poklikasz w linki? oddaje szczere...". To strasznie denerwuje a wręcz za przeproszeniem wkurwia bo człowiek stara się pisać coś z serca a tu takie komentarze od gimbów (nie mylić z gimnazjalistami) lecą.
    Sama parę razy poruszałam takie tematy ale za każdym razem było to samo. Bo dla pseudo blogereczek najważniejsze są liczby a nie ludzie.

    alexamariani.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetnie napisane, ja zawsze kieruje się właśnie ta zasadą :) śliczne zdjęcia!
    are-we-cool-enough.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Oj tak, zgodzę się z tym. Pisząc wartościowe komentarze u kogoś mamy pewność, że prędzej czy później autor nam się odwdzięczy tym samym za wyróżnienie z tłumu i nie pozostawienie spamu na jego blogu.


    MY BLOG - CLICK!

    OdpowiedzUsuń
  14. W blogosferze często można spotkać się na takie spamowanie i zgadzam się z tym co napisałaś. Tak jak osoba wyżej wspomniała wartościowe komentarze prędzej przyciągną do nas czytelników :)
    Bardzo ładne zdjęcia i śliczna stylizacja! Pozdrawiam oraz dziękuję za odwiedziny ♥
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Bombowa stylizacja, fajne buty na wysokim.
    Udostępnie twój post na moim blogu.
    Pozdrawiam
    http://moda-na-obcasach.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Swietna stylizacja, zdjecia takze piekne :) Zapraszam do siebie: www.perfectmrshouse.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Siedzę w blogosferze już kilka lat i doskonale rozumiem ból każdego blogera, gdy włoży ostatnie siły w wpis, a połowa komentarzy brzmi "Super, zapraszam do mnie -> www.xxx.xxx.xx
    To jest troszeczkę nie kulturalne, gdy "czytelnik" w ten sposób potraktuję pracę drugiej osoby. Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie- nie jeden raz w złośliwości na blogu takiej osoby wypowiadałam się jak ona sama.
    Bardzo dobrze napisane, może do kogoś trafi.

    https://hot-schot.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Dokładnie, spam może być strasznie denerwujący :/ a stylizacja piękna <3

    http://wiktoriamigdar.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Śliczne zdjęcia !

    http://xnever-look-backx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo cenne wskazówki, dziękuję, że o tym wspomniałaś :* Na pewno postaram się je wykorzystać :)
    Buziaki,
    http://juliamastalerz.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja nigdy nie robiłam takiego typowego spamu. Zawsze czytam notki. :) Ładne zdjęcia! :)

    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Ps. Oczywiście zostawiam obserwację, świetny blog kochana! :*

    OdpowiedzUsuń
  23. Od dawna przestrzegam tej reguły, nie rozumiem osób, które nie szanują drugiej osoby i zostawiają bezsensowny komentarz, czy robią to tylko dlatego, aby ściągnąć do siebie ludzi :) Często ktoś pracuje długo nad wpisem, czy blogiem, a to po prostu oznacza brak szacunku do autora.

    OdpowiedzUsuń
  24. Masz w zupełności rację ;) Powinniśmy zachowywać się tak, jak chcemy żeby inni to robili :)
    Pozdrawiam ♥ #Smile
    Nasz blog - klik ♥

    OdpowiedzUsuń
  25. Zgadzam się z tym co napisałaś. Czasem jak czytam komentarze pod moimi postami to zastanawiam się czy ktoś wie co ja w ogóle w tym poście napisałam. Zresztą pod tym postem też idealnie widać kto przeczytał tekst. :/

    OdpowiedzUsuń
  26. Niestety to juz jest chyba część blogosfer, żeby za wszelką cenę promować swojego bloga. Przykre, że większość ludzi stać tylko na napisanie 'ładne zdjęcia' pod postem i nie przeczytania chociaz jednego akapitu. A już nie wspomnę o obs za obs.
    pozdrowionka, super płaszcz!
    Mój BLOG

    OdpowiedzUsuń
  27. Dokładnie. Jak czytam komentarze ,,świetnie zapraszam do mnie!,, wydaje mi się, że osoba nawet nie przeczytała tego co się pisze, jedynie wkleja ten sam komentarz do każdego. Smutne, ale prawdziwe

    OdpowiedzUsuń
  28. Mam słabość do frędzli :)
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Zgadzam się z Tobą. Nad tworzeniem posta siedzę dobre godziny, żeby tylko spodobał się moim czytelnikom, a niektórzy z nim potrafią obdarzyć mnie komentarzem "Fajny post", choć założę się, że wcale go nie przeczytali. Dlatego właśnie każdy wpis, na jaki trafię, czytam od deski do deski i dodaję szczery komentarz :)
    Piękne zdjęcia ;*
    http://written-by-loony.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja wychodzę z założenia, że kiedy piszemy komentarze nawet w celu reklamy mamy powinność przeczytać treść posta, a następnie wyrazić swoją opinię na jej temat. Wiadomo, że ta opinia ma zawierać coś więcej niż "wow super zdjęcia". Osobiście czytam zawsze posta, następnie komentuje, a później wstawiam link do mojego bloga :)
    Bardzo podoba mi się zasada o tym, że należy być czytelnikiem jakiego chcemy sami :)
    Obserwuję! Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  31. Cudowne zdjęcia, głównie dzięki kolorom:)
    co do tematu posta - zazwyczaj staram się wypowiedzieć w danym zakresie, a potem na końcu wrzucam jakąś szybką reklamę. I jeżeli ktoś robi tak samo u mnie, to jak najbardziej to akceptuję i nie przeszkadza mi. :)
    więc koniec końców myślę, że jestem takim czytelnikiem, jakich sama chciałabym mieć:D

    blog | youtube
    Jeżeli chcesz, proszę, zajrzyj na mój kanał youtube, bardzo mi na tym zależy. :))

    OdpowiedzUsuń
  32. Niesamowite zdjęcia!
    Dokładnie tak! W pełni się z Tobą zgadzam :) Powinniśmy się wszyscy wzajemnie szanować.

    Buziaki ♥,
    yudemere

    OdpowiedzUsuń
  33. Popieram.Bardzo spodobał mi się Twój blog ,obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Ja zawsze czytam wszystkie posty od deski do deski, zanim je skomentuję. Nienawidzę, gdy komentarz pod postem jest jednym z tych wymienionych przez ciebie - to bardzo denerwuje, prawda? Raz przytrafiła mi się zabawna i przerażająca jednocześnie, historia. Otóż napracowałam się nad edytowaniem zdjęć Anji Rubik - roniłam różnego rodzaju kolaże itp, żeby ja najlepiej pokazać jej styl. I ktoś skomentował ten post jako 'zdjęcia świetnej jakości. naprawdę świetnie wyglądasz!' - w tamtym momencie nie wiedziałam już czy śmiać się czy płakać... W każdym razie, wszystkim, którzy biorą blogowanie na poważnie, życzę mniej takich komentarzy, a więcej PRAWDZIWYCH czytelników.

    Więc, no... fajny post ;)

    Pozdrawiam gorąco ♡♡♡
    MADEMOISELLE BLOG

    OdpowiedzUsuń
  35. sama nie lubię gdy staram sie coś przekazać a zdarzają się osoby, które tylko napiszą 'super zdjęcia' choć wcale to nie o nie chodziło w poście, ale cieszę się z każdej osoby która poświęciła trochę czasu by przeczytać moje wypociny :)

    >> VANILLIA96.BLOGSPOT.COM <<

    OdpowiedzUsuń

Thanks for all your comments! They mean a lot to me!
- Sandra